Kerst in Oberstdorf 2006/2007

Extra's

Filmpjes

De heenreis - vrijdag 22 december

Na een drukke dag van spullen bij elkaar zoeken, inpakken, opruimen en het huis schoon achterlaten zijn we uiteindelijk rond 16.00 uur vertrokken naar moeder en Wim (mijn schoonouders) in Hattem. We hebben daar koffie gedronken en kerstcadeautjes uitgewisseld (ik neem direct nog zo'n heerlijk chocolaatje bij de koffie!)
Toen afscheid genomen, wij moesten nog de laatste boodschappen doen bij de plaatselijke AH. Ook in Hattem nog even de tank volgegooid met goedkope diesel (€ 0,93) en we konden gaan!

Tegen 18.00 uur reden we Hattem uit, bestemming Mannheim, 460 km. Het was lang niet zo druk op de weg als we hadden verwacht, op vrijdagmiddag. Zonder problemen langs Apeldoorn, Arnhem, Oberhausen, Köln enz. Rond 22.30 uur parkeerden we de bus bij het F1-hotel in Mannheim.

Dat F1-hotel is niet tegengevallen. Voor € 31,00 een hotelkamer(tje) met wastafel, bureautje en TV. Toiletten en douches op de gang. Alles keurig in orde. Tijd om te gaan slapen.

Zaterdag 23 december

De volgende morgen geinformeerd naar het ontbijt. Voor slechts € 3,50 per persoon uitgebreid ontbijten met koffie, thee, jus, heerlijke broodjes en allerlei soorten beleg. Een aanrader!

Om 09.00 uur rijden we de parkeerplaats van het F1-hotel af. Op naar Oberstdorf, nog 340 km. We gaan richting Basel, bij Karlsruhe linksaf naar Stuttgart, dan naar Ulm. Aan het gedeelte Karlruhe - Stuttgart wordt trouwens gewerkt: dat kán leiden tot files!
Bij Ulm een 'binnendoortje', een snelweg die dwars door de stad loopt. Zo konden we er makkelijk nog even af voor een kop koffie.

Rustig gereden, (bijna) geen files en tegen half twee parkeren we bij de V-Markt, een grote supermarkt vlak voor je Oberstdorf binnenkomt. We kopen nog wat kleinigheden (wat heet: drank en bier!) en tanken de bus weer vol. Grappig: sinds Hattem, na bijna 800 km, gaat er exact € 75,00 in. Dat waren dus de reiskosten, 75 euro, oftewel 9,3 cent per km.

Om 14.15 uur melden we ons bij het appartement. Het ziet er keurig uit, grote slaapkamer, ligbad, en een ruime eetkeuken met 6 zitplaatsen. Alleen de woonkamer is wat klein, maar dat vinden we minder belangrijk: we zetten ons kerstboompje in de keuken!

Rond 15.30 uur draait de BMW van de familie de parkeerplaats op. Ze zijn 's ochtends tegen 08.00 uur uit Haaksbergen vertrokken, hadden een paar kleine files maar konden ook "hele stukken 180" dus dat schoot lekker op.

Onze internet-aansluiting hier had nogal wat voeten in de aarde... Er zou een router zijn, dus had ik een 'kaal' Access Point meegenomen. Aangekomen blijkt dat er een modem is, zonder extra aansluiting voor mijn router. De eigenaar belt zijn "ict-mannetje", die uiteindelijk, na 2 ritjes en een uur configureren, een oude draadloze router én een ander modem aansluit. We hebben draadloos internet op de eerste verdieping! Ik heb nog wel de rekening van het 'mannetje' tegoed...

Na al deze perikelen zijn we met zijn zessen gaan eten bij de 'Alte Senkuche'. Prima restaurantje, goed eten voor een redelijke prijs. Deze avond niet te laat naar bed, het was toch een drukke dag!

Lees verder op de volgende dagen...